Fluorforbod. Då vil me som klubb samla oppmode til å respektere siste vekes vedtak i skiforbundet.

Postet av Moelven IL - Ski den 25. Okt 2018

Vedtaket vil bli drøfta på neste styremøte i skigrp og me vil informere alle i klubben om kva type smøring dette dreier seg om

Viser til debatten i media siste dagene om: FLUORFORBUDET, Her utdrag av kommentar til Esten O Sæther i Dagbladet.

FLUORFORBUDETsetter et stempel under elitens anbefaling. Dette er «Godt Norsk». Et produkt vi kan være stolte av uten at vi sitter med alle svarene om graden av giftfarene i de ulike smurningsproduktene eller hvilken dempende effekt dette forbudet vil ha på utstyrshysteriet i de yngste årgangene.

Dette er en start for en sunnere langrennsport fordi helheten prioriteres foran sekundene på resultatlista. Det er meningsfyllt jobbet av den lokale aksjonsgruppa som startet i Bærum etter dødsfallet og godt fulgt opp av eliteløpere som for eksempel kombinertgutta, som tok vekk fluoren i NM allerede sist vinter.

Slutten på denne historien gir enda en grunn til å tro på verdiene i norsk idrett.